اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سرهنگ سعید عالی‌پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان، گفت: در پی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی قصد دارد تعدادی چک پول جعلی را به چرخه بازار وارد کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با همکاری کارکنان بانک ملی شهرستان متهم شناسایی، دستگیر و در بازرسی از وی ۳۲ قطعه چک پول جعلی ۵۰۰ هزار ریالی به مبلغ ۱۶ میلیون ریال کشف شد.

امداد رسانی هلال ‌احمر ایلام به ۱۱۵ مصدوم در سال جاری

علی‌اصغر علی‌اکبری سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در سه ماه گذشته به 33 مورد حادثه جاده‌ای، 25 مورد کوهستان، 10 مورد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، 5 مورد خدمات حضوری، 3 مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد خدمات مناسبتی، یک مورد حادثه دریایی- ساحلی و یک مورد زلزله امداد رسانی کرده‌اند.

وی افزود: 115 نفر در این حوادث مصدوم شدند که 86 نفر آن مربوط به حوادث جاده‌ای است، همچنین 17 نفر در حوادث کوهستان، 4 نفر در حوادث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، 5 نفر در خدمات حضوری و 3 نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی دچار مصدومیت شده بودند.

ایلام رتبه چهارم بارش‌های کشور را کسب کرد

ناصر ملکی مدیر کل هواشناسی ایلام، گفت: استان ایلام بعد از استان‌های گیلان، مازندران و لرستان رتبه چهارم بیشترین دریافت نزولات جوی در سال آبی جاری( ۹۸- ۹۹) را کسب کرده است.

وی افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال آبی(۹۷- ۹۸) با بیش از ۷۸۰ میلی‌متر ۴۰ درصد کاهش دریافت نزولات جوی را نشان می‌دهد.

پالایشگاه گاز ایلام از لیست شرکت‌های آلاینده هوا خارج می‌شود

 روح‌الله نوریان مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام، گفت: راه ‌اندازی کامل پتروشیمی ایلام و امکان پمپاژ و ارسال اتان، گاز مایع خام و میعانات به آن مجتمع، ضمن افزایش درآمدها، این شرکت را از لیست شرکت‌های آلاینده هوا خارج می‌کند.

وی افزود: دریافت کامل محصولات اتان و گاز مایع خام به‌ عنوان خوراک از سوی پتروشیمی‌ ایلام، راه‌ اندازی کمپرسور که روزانه ۱۵۰ هزار متر مکعب به تولید می‌افزاید و استفاده از گاز فلش به‌ جای استفاده از گاز شیرین‌ شده برای زباله‌ سوزهای واحد گوگرد از تمهیداتی است که می‌تواند در کاهش گازهای ارسالی به مشعل و افزایش بهره‌وری تولید بسیار موثر باشد.

 باغ‌ها و اراضی بالا دست سد سیمره تملک شود

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام خواستار تسریع در فرآیند تملک باغ‌ها و اراضی کشاورزی بالا دست سد سیمره در کم‌ترین زمان ممکن شد و گفت: بارها این موضوع را از طریق رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر نیرو پیگیری کرده‌ام و در نهایت مقرر شد تا تراز ۷۳۰ متر در مناطق یاد شده تملک صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون علاوه بر 2 هزار و 87 واحد احداثی، بیش از 7 هزار و 791 واحد در مناطق سیل زده تعمیر شده است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول